האם כולם באמת שותפים בכלכלה השיתופית? יש שאומרים שמדובר בתופעה שפוגעת באנושות ואף מכחידה את התעשיות הקיימות, למשל של נהגי המוניות והמלונות.
הכלכלה השיתופית מבוססת על שימוש באינטרנט וברשתות חברתיות להעברת מידע בנושאים כלכליים וצרכניים. שיתוף המידע באופן חופשי מאפשר לכולנו – אזרחים, צרכנים, יזמים וארגונים – להשתמש במשאבים, במוצרים ובשירותים האחד של השני.
הכלכלה השיתופית הפכה לטרנד בשנים האחרונות, מגמה שסוחפת אחריה רבים בעולם, וכוללת, בין היתר, את תחום הדיור (AIRBNB), תחום גיוס הכספים (עם אתרי קיקסטארטר), הרכב (WAZE) ואפילו מתחמי עבודה (WeWork). היתרונות של הכלכלה השיתופית ברורים, ובהם יעילות, צמצום פערים כלכליים, קיימות, צרכנות נבונה, חיסכון בעלויות, ניצול משאבים, יצירת שווקים חדשים ועוד.
בשורה התחתונה, הכלכלה השיתופית ככל הנראה תהיה כאן גם בשנים הקרובות. מעניין יהיה לראות כיצד הגורמים הפרטיים והעסקיים יישרו קו בעתיד, ואיך אנחנו, הצרכנים, נרוויח.