סקירת שוק ההון של מחלקת המחקר של פרומתאוס ייעוץ כלכלי לחודש ספטמבר: איזה מניות עלו ואיזה אכזבו?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

חברת אופקו הלת’, חברה זרה המשקיעה בחברות מחקר ופיתוח בתחומי הביו-פארמה והדיאגנוסטיקה, היא הכוכבת של מדד ת”א 35 עם עלייה של 9.1% במחיר המניה. נציין שהמניה של אופקו הלת’ ירדה ב- 44.6% השנה, והעלייה החודשית חריגה ביחס להתנהגות המניה במשך השנה. לעומת אופקו הלת’, מניית מליסרון רשמה את התשואה הנמוכה ביותר במדד ת”א 35, עם צניחה של 5.8% בחודש ספטמבר, על רקע הדיווחים על ירידה בפדיון השוכרים בקניונים. המדד עצמו עלה ב- 1.43%.

מבין שאר המניות במדדים המובילים, חברות אינטק פארמה (משתייכת למדד SME 60), העוסקת בשיפור ובהשבחת תרופות קיימות, הציגה את העלייה הגבוהה ביותר – 38.2% בחודש ספטמבר. חברת פלוריסטם, חברת הפארמה הנסחרת גם בנאסד”ק, עלתה ב- 30%. ירידות חדות רשמו מניות המשביר 365 וסומוטו (מדד SME 60) שירדו ב- 15.6% ו- 8.6% בהתאמה.

ברמת המדדים, מדד ת”א ביומד עלה בשיעור הגבוה ביותר (6.3%), כאשר חברות אינטק פארמה ופלוריסטם, שמשקלן במדד 11.6%, משכו אותו כלפי מעלה. את הירידה החדה ביותר רשם מדד ת”א נפט גז (עם תשואה שלילית של 3.1%).

* מובהר כי אין באמור משום המלצה, או חוות דעת בקשר לרכישה ו/או מכירה ו/או שיווק של ניירות ערך מכל מין וסוג שהוא ו/או ביצוע פעולות השקעה אחרות, והוא אינו מהווה בשום אופן תחליף לייעוץ השקעות על ידי מי שמורשה לעסוק בכך.

אודות פרומתאוס

פרומתאוס ייעוץ כלכלי היא חברת ייעוץ כלכלי ופיננסי בלתי תלויה בהובלתם של רו”ח יובל זילברשטיין, אייל שבח (B.Sc, MBA), רו”ח אלי מלכה, רו”ח בן אוריון ורו”ח גדעון פלץ.

מאמרים אחרונים

EBITDA

חברות משתמשות במדדי רווח שונים ובהם רווח גולמי, רווח תפעולי, רווח נקי או EBITDA. EBITDA

המשך קריאה »

פרומתאוס בפייסבוק

הרשמה לעדכונים במייל

בשליחת הטופס הנך מאשר/ת קבלת פרסומים שונים מחברת פרומתאוס

עברית

English

简体中文

Deutsch

Français

צרו קשר

השאירו פרטים ואנחנו נחזור אליכם:

למענה מיידי:

דילוג לתוכן